31 juli 2009

Vilken färg har själen?

Svar på mitt svar av "anonym"


Men kvinna, jag vet inte var jag ska börja. Om jag föraktade ditt första inlägg vet jag inte hur jag ska beskriva hur jag relaterar till detta skrämmande svar. Men jag skall försöka.
Jag startade min mening i sista stycket med: ”btw” (by the way = apropå) och skrev sedan några rader ang det du kallar ”inlägg om vad som händer i omvärlden”. Som svar på din fråga: ” Vad har mina inlägg om vad som händer i omvärlden med denna blogginlägget att göra?” Min kommentar var med riktad till mer än ett av dina inlägg, och alltså inte bara till det inlägget där jag valde att lägga kommentaren. Hoppas du inte ser några hinder med det, då jag verkligen skulle uppskatta om du bemötte även detta. För åter, hur i helvete kan du med att skriva orden ”Jag sover gott i mina Gucci lakan om natten de vill jag lova” EFTER att du just blivit upplyst om vad du bidrar med i och med ett sådant omotiverat köp som Gucci-lakan? Du som är politiskt aktiv, du inser väl nu att gräver din egen grav när du inte ursäktar dig själv för sådana, Pinsamma, Skamliga, Opålästa, rent ut av Hemska uttalanden, när jag ger dig chansen?
Jag tror inte att ditt sätt att skriva hjälper någon, och lek åter med tanken att du inte ligger inne med rätten att uttala dig om vem som behöver hjälp. Vad vet du om det? ”Jag anser att alla individer måste vara med och påverka och att ju fler som gör det ju fler kan vi hjälpa” Alltså, jag anser inte att du är en individ som är med påverkar till det bättre i och med ditt inkorrekta och fördomsfulla blogginlägg och som sagt, släpp bilden om att alla tjejer (även dom som blir portade) är svaga lättlurade små individer som går på vad som helst. Så är det ju självklart inte. I alla branscher (det gäller både killar och tjejer) utnyttjar INDIVIDER (alltså icke könsbaserat) människor sin yrkesroll till egen individuell fördel när de passat dem själva. Ja, jag kan lova dig att det finns tjejer som portat killar av samma anledning i den här staden. Åter – individer, inte KÖN.
Känns betryggande när jag läser ditt avslut i alla fall. Innan dess har du målat upp dig själv som stans största mansgris med enormt storbror-komplex. Skönt att läsa att även du (som liberal?) tycker att killar och tjejer får göra precis som de vill. Du kanske borde skriva ett inlägg om svaga individer på nattklubbar, killar som tjejer, vilka inte pallar att ha sina forna ligg på sin arbetsplats. Skulle nog bli riktigt bra.
”Det är en galen värld vi lever i där alla individer borde tänka sig för och bestämma att man ska göra en förändring det är ngt som jag ofta skriver i min blogg”
- På tiden att du gör dig av med dina Gucci-lakan.
- OCH försöker vinna tillbaka all respekt du just förlorat.

Inga kommentarer: