26 oktober 2010

framtiden,.........

Alla som tigde pengar på vägen
Alla som spelade musik för att få ihop slantar


Sjukt att se att göteborgsgator börjar bli mer och mer som utlandets.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela.
Vet inte hur jag kan få en sån mag känsla som jag får idag.

Var är Sverige på väg?
Varför tar vi inte hand om våra invånare?
Varför gör vi inte en större förändring?
Förändring tar tid.
Allt tar tid men ibland önskar jag att de inte var så.
Jag önskar att allt gick fort...


Jag vill inte behöva se hemlösa barn
Jag vill inte se människor som inte lever ett värdigt liv.
Jag vill att alla individer ska kunna ha de liv de drömmer om och att de följer deras drömmar...

Jag tittar mig i spegeln och förstår att jag måste inse att de går inte att bortse att alla har inte tak över huvudet, alla har inte mat för dagen. Därför ställer jag mig frågan hur ska vi förändra världen?De finns bara ett sätt...Change the person in the mirrow.
Om alla ser sig själv i spegeln och säger jag ska bli en bättre människa Jag ska göra en förändring Och jag ska göra det nu.


Tänk vilken förändring vi hade fått...?