30 november 2007

Vi och våra kläder

Vilken intryck ger vi, vad är det första som man ser hos personen när man träffar den för första gången? Är första intrcket så viktigt? Är utseende något som reflekterar vårat inre?


Kläder, utsrålning och hur iordning gjord du är är det första man ser när man träffar någon för första gången...
Det är de det kan man inte undgå...
Jag förstår att kläder reflekterar det man vill visa utåt med olika stilar... men nu i veckan läste jag i tidningen om att de har förbjudit häng och urringat på en skola i stockholm och ska jag vara ärlig så har jag inte hört något bättre och jag förstår mig inte på alla föräldrar som klagar...
Det är väl jätte bra att man har diceplin på ungarna och inte accepterar vilken klädsel som helst i skolan. Hade det varit jag som hade bestämt hade vi haft uniform i sverige och smycken skulle vara förbjudna...
Jag förstår inte hur mycket tid man lägger ner på sitt utseende på höstadiet där är man tonåring och allt är spänande...
vakna varje morgon tänka på kläder, smink hår m.m. de sjukt men allt för att den där pojken sakll lägga märke till en...

Nu kommer jag låta som en nörd men tänk vad mycket man skulle kunnat plugga under den tiden man lägger ner på sådant... skolan är en mötes gård nu förtiden inte undra på att betygen blir sämre och att det är så mycket konflikter som händer i skolorna lärarna har ju ingen respekt ungarna har vunnit kontrollen skolan har tappat det den en gång hade.

ja jag är väldigt koncervativ....

Men ill kläder igen jag förstår alla som tycker det är kränkande med uniform men tänk vad mycket bättre det hade blivit. alla barn som har m'rkes kl'der personer som avundar dem sådant försvinner... vårat klasssamhälle försvinner i skolan...
Alla ser likadana ut man får spela på sin karisma... De skulle jag vilja se alla blåsta personer göra...


Kläder visar mycket men jag tycker faktist att man ska ha uniform i skolan... bara för att få ungarna att koncentrera sig på annat...

Inga kommentarer: