24 juli 2008

De är så logiskt

De är så logiskt
De vill en sak som alla andra killar bara de att de har titeln krögare bartender eller vakt.
då får dem en status hos alla brudar i stan som vill ligga runt å tycker de coolt.
Ligga med vakt? Fri entre och köföreträde
Ligga med krögaren? Högsta pris
Ligga med bartendern? Bättre priser
Ligga med dj? kontakterna, spelar på många ställen kan fixa lista m.m.
Haha så patetiskt ...

Om de finns några jag aldrig skulle lita på så är det nog krogpersonal. Säger jag som jobbar inom branschen, men de kanske därför jag kan säga det.
Men det finns en skillnad mina vänner som jobbar är mina vänner, med krogpersonal menar jag personer man träffar på sitt stammis ställe eller ställen dem man små pratar med när man är där... Kanske umgås med dem på krogen men de inte ens vänner de kommer inte ens i närheten. de är random personer som man inte ens ska tänka tanken att de ser en som ens vänner för så är det inte... De finns vissa stammisar man gillar, vissa man hatar värsta jag vet är när jag går ut på krogen och personer känner igen mig och vill sitta å prata eller stå... jag känner inte dig jag vill inte lära känna dig. de bara saningen så känner många och det är med det jag menar tro inte att eran favorit bartender är eran vän utan han försöker få tiden att gå små tjötar med dig... Är trevlig servicekallas det som leder till en sak han säljer på dig saker och tar dina pengar.... DE ALLT

De e så logiskt, ju trevligare dessto mer ragg, ligg och dricks får dem...


Till tjejerna som jag syftar på...Som bartender ser du mer än vad niu tror de inte klokt hur ni anstränger er... för vad? att vakna upp med klamydia dagen efter? Tro aldrig att ni är speciella för det är ni inte... Killarna pekar ut och får minst 10 tjejer per kväll som vill ligga och ger nummret till dem varje kväll är det en ny,,, tror du han kommer vara snäll mot dig nästa gång du kommer in? Han kommer inte ens veta vem du är... eller jo kanske om du var ettbra ligg. en som bjöd på dig själv tog emot alla hans grova skämt och var borta innan han vakna dagen efter... sånna tjejer går bra dem kan man dela med kollegorna... och vill ni vara med på film och bilder är det ännu bättre... tragiskt men sant... och tro inte att jag är sotis. jag får en hel del förslag när jag står bakom baren med... men jag vet bättre än att göra något... och tänk på att det är jag som står med killarna som fr höra och veta allt killarna tycker om tjejerna... hur dem pratar om dem och förnedrar dem...En tjej med klass syns direkt på krogen som är fylld av luder. och killar vi tjejer som står i barer vi ser när ni försöker med tre fyra olika tjejer mitt framför ögonen på oss och sedan går på oss... hmm smart drag? Nej...

Inga kommentarer: