14 december 2009

Små sakerna som får en lycklig..

Var på stan med mamma och kollade runt...
När man kollar i alla olika butiker så upptäcker man saker,

Alla barn som springer runt på stan alla mammor som handlar julklappar för barnen ska få de dem önska sig...

Julen hemma hos oss har aldrig haft presenter i fokus...
den e sjuk men de e sant.

Både jag å min bror har varit så lyckligt lottade att vi alltid har haft de vi pekat på å vi har aldrig behövt skriva ner listor med saker som vi vill ha eller önskar oss...

Jag kommer ihåg julen i usa en av många men den som jag kommer ihåg mest är när limon kommer å hämtar mig å min bror vi drar till disneyland sedan så tar min gudfar med mig till en butik där de tillverkar samlar barbie.

Bästa juldagen i mitt liv å få välja en barbie som jag ännu har som bara finns tre av i världen.
medan min bror köper en motorbåt 11 år bast haha de va en störd jul vill jag lova...

Men de va en jul som var oförglömlig.

All kärlek och all glädje e de julen ska giva.,

all denna stress som människor känner verkar bara så jobbigt.

Man vet inte vad man ska köpa eller vad man ska göra.

När tappade julen sin familjekänsla och den glädjen som den ska ge?

Den dagen jag får barn ska dem ha de som jag... man ska få de man vill ha å vara tacksom över den kärleken å glädjen som finns i hemmet.

de finns för många i världen som aldrig får uppleva de du och jag tar för givet.
Att älska och dela med sig av kärleken till resten.

ett land, en kontinent, en jord under samma himmel som är så olika.

tänk om vi fick gå i deras skor en dag.
då hade vi kanske uppskattat och tänkt på vilket paradis vi lever i...

Materiella saker är inget som ger oss något i slutändan...
Den sanna och den bästa självkänslan får vi alla när vi ger och känner att vi hjälps åt för att skapa en bättre värld.

Inga kommentarer: