4 december 2010

The blind side...

Säger det till alla, har ni inte sett denna filmen så kolla på den!!!

Jag har sett den så många gånger men jag tröttnar inte, denna filmen är så bra och så gripande!
Att människor är goda eller att det finns människor som är goda det är vad denna filmen visar.
Jag blir glad när jag ser filmer som är Sanna som handlar om människor som hjälper andra...
Vi är allt för egoistiska i denna värld.
Efter att ha sett denna film som handlar om en familj som tar in en. Hemlös kille som dom hjälper i livet får en att tänka på hur många man går förbi dagligen som man hade kunnat hjälpa men som man inte hjälper....
Frågan är bara varför?
Vem är det som har bestämt att jag ska kunna använda och köpa allt jag vill ha, att jag ska ha tak över huvudet och kunna äta så mkt jag vill
Vem är det som har bestämt att jag ska få ha de bra men inte han den hemlösa på gatan eller barnen som svälter i Afrika barnen som jag och så många andra hade kunnat rädda genom att inte köpa en gucci väska utan ge pengarna till dom behövande,

Vi lever alla i våra trygga liv där vi inte ens reflekterar över hur dom på andra sidan har det.
Jag tror inte att vi ska ge upp allt i livet men tänk om vi bara gav upp lite av dom små sakerna som vi gör...
Ge upp en fika om dagen eller ge upp den tröjan som man aldrig kommer använda, eller om vi köper en jacka för 8000 istället för 17000 kr. Dom 9000 kr hade hjälpt så många.
Vi kan göra så mkt bara vi öppnar upp ögonen och inser att vi lever på samma jord och att ingen av oss har gjort ngt fel.
Dom barnen som är födda i ett fattigt land har inte gjort ngt fel dom förtjänar också bra liv...

Jag önskar bara att en dag kommer vi kunna kolla i spegeln och vara stolta över dem individerna som vi är.
För en sak är säkert om jag kollar mig i spegeln nu innan jag ska gå ut när jag ser min klocka min päls och allt annat jag har på mig får jag ångest,,,

Ångest över vad man hade kunnat göra,
Det är snart jul...
Jag vet vad jag har önskat mig iår...
jag v vad jag ska göra 2011
Mer välgörenhet, mer goda gärningar och mer pengar till dom som behöver det som mest.
Jag kan leva utan min rolex runt armen sfär jag vet att dom pengarna kan rädda så många liv,

Kärlek till folket,
Tänk steget längre.


Xoxo