20 januari 2011

Paradise...

idag har jag hemlängtan...
hem till min mamma och mina vänner.
livet i usa är så ytligt och folk tycker dom e så jävla bra för att dom är smala, rika och amerikanare...

igår åkte vi downtown för att äta lunch på ett ställe som har $25 sallader å e trend...
jag kunde så inte äta min sallad... jag mådde så dåligt... man såg att ett kvarter bort så var det inte smycken och rikedom utan där nere var det hemlösa...
ja kollade på dom bara hur dom gick med deras påsar, en tant hade en vagn som var fylld med kläder å saker...

går man ner för det kvarteret ser man dem alla... å då tänkte jag på vad folket sa på guvenörmiddagen...
dom vill inte betala mer skatt, dom vill inte ge pengar.
å jag tänkte bara att de land som visar dom rika och vackra... dom visar inte hur falska ytliga och egoistiska dom är...


Alla kändisar som adopterar från olika länder och vill göra en skillnad, varför gör dom inget åt sitt eget land?!
hur kan dom som har pengar, dom som inte har ngt att oroa sig över asså mat tak överhuvudet m.m. vara så egoistiska...

vet ni vad jag fick höra när jag stannade upp och kollade på dom där borta?!
att jag borde gå in för do. därborta e en belastning för samhället... dom duger inte ens till att bli tjänstefolk...

Hur kan man vara så egoistisk och hur kan man döma människor som det har gått snett för på ett sånt sätt...

jag önskar att alla en dag kunde få byta liv. att rika får vara fattiga...

jag tror med alla våra ilandsproblem så finns det så många som har det så mkt bättre än oss.
även om vi har pengarna tror jag att dom har en annan lycka, dom i afrika m.m. dom uppskattar saker och tar vara på sina liv och framtid.
hur ofta gör vi de?!
hur ofta säger vi att vi har det bra?! när lät du bli att hitta ett fel sist, det är typ inte ens ok att tycka att ens liv e perfekt man måste tycka att man är tjock, ful eller har ngt fel för att man ska ha ngt att prata om eller så är det fel på ngn runt om en...


tänk om vi alla bara kunde uppskatta våra liv mer...


XoXo