28 mars 2009

Earth hour

Nu har jag släckt alla lampor och all el är ur kopplad de enda som finns som är på är jag å min dator som är med batterier...
Så ingen el där inte... vad ska man säga... hur kul e de egentligen? hur mkt hjälper det att släcka allt i en timme i hela världen...?
Liseberg kanske inte ska ha jul på liseberg i stället eller man kanske ska tänka på att inte ha flera kylskåp eller frysar att man ska luft torka sina kläder istället för att använda torktumlaren...
de finns en hel del som vi kan förändra i våran vardag som kan hjälpa miljön och göra allt så mkt bättre... vad denna timmen skall ge har jag svårt att förstå i längden... kanske är det jag som inte är tillräckligt insatt... vad jag vet dock är att man måste göra en förändring och kanske är detta en start på vägen att upplysa människor om att miljön är viktigt och att det är våran framtid vi måste tänka på...
Kanske borde jag stänga av datorn helt, kanske är det fel av mig att sitta med min dator och ha allt annat avstängt... men men liten förändring blir stora förändringar...
Jag önskar bara att vi ska lära oss och att vi en dag kommer leva i en bättre värld där alla kommer att fokusera sig på att framtiden inte bara är för oss utan de nästkomande generationerna...


Xoxo

Inga kommentarer: