26 mars 2009

Modelhouse vs. smartfashion






Model vs. smartfashion



Denna bilden är tagen på Modelhouse i gbg där de erbjuder att man kommer in och får en gratis fotografering och sminkning med två klädbyten, truckset är den att man sedan skall köpa bilderna i olika bildpaket och ska man ha alla bilder så slutar man upp på en 2000-3000 kr.



Värda pengar för kort som ser ut som denna? Hmm de kan man ju undra med tanke på att de flesta bilderna jag fick var svartvita eller några var i färg och skuggningen såg ut som denna...





Då är ju frågan? Vad har man för andra alternativ?



Jo, de finns ju en hel del olika studion i stan som håller på med detta heltid sm sminkar och slänger i väg foton dagligen där alla får en viss tid. Dock finns det dem jag skulle rekomendera som nu även skall arbeta ihop med mig och LR i Model for a day turne planen som kommer mer om snart.



Det är Jennifer och Thomas som jag hade uppe på mitt andra blogg inlägg... två personer som sammarbetar nör det kommer till sådanthär och som jobbar med annat med.



Thomas som är fotograf har tagit en hel del bilder för olika projekt men han har även varit med och gjort musikvideon där han har skapat dem helt tillsammans med bandet ifrågan, han är även med och hjälper vissa band att komma in i branschen. Han har sin erfarenhet och tar så sjukt mkt kort på olika personer och saker vilket ger honom den breda erfarenheten att kunna klara av de flesta foto tagningarna... titta på mig liksom som hatar att ta kort han fick fram en blick hos mig sinnes men sant.



Vid hans sida har vi Jennifer som är sminkösen som kommer vara med och fixa iordning personerna inför fottotagningarna



så som det ser ut nu kommer de vara nere i gbg varannan helg och bokas in för att ta kort och ha personer som kommer för att leka.



Vad är då skillnaden mellan dem och alla andra företag?



Jo, de går inte ut med att säga att de gratis utan man betalar 1200 kr kommer hit tar två sett med kort och sedan får man alla korten som man tagit för dessa pengar... värt?
Jag skulle säga att de mer värt än att gå till ett labb där de bara sysslar med detta och allt dem ser när man kommer in är pengar...





Xoxo

Inga kommentarer: