8 januari 2009

Skillnaden mellan att var ytlig och ytlig...// Size Zero



Finns det en sån skillnad.
Jag tror det.

De en sak om du opererar dig för att du vill det än om du gör det för någon annan....
Det är väldigt lätt att säga speciellt om man verkligen tycker de men då kommer sig frågan varför tycker du det?
Handlar det om psykologin som samhället kör med oss hela tiden om den perfekta kroppen och de idealen som finns runt om en som gör att man hjärntvättas till att själv tro att man verkligen vill genom gå denna förändringen???

Om man frågar en kirurg så säger han/hon att personer som söker upp dem är de som inte känner sig bekväma med sitt utseende. När man ser sig själv passar det inte ihop med sin självbild som man har...

Men vad kan det bero på?

Jag förstå äldre personer som har förändrats som deras kroppar åldras fortare än dem och de vill ha tillbaka det de förlorat att de kanske mår bättre av att operera sig kanske kan fungera men kan de hålla på så hela livet? Nej en dag måste de ju förstå att man åldras och låta naturen ha sin gång...

Missuppfatta mig inte jag tycker att kirurgi är något av de bästa som hänt tack vare att de hjälper så många som är med i olyckor m.m som vill få tillbaka sitt utseende...

Jag kommer ihåg sen jag var liten 12 år var min stora dröm att bli plastik kirurg och att få följa kirurger och vara med och se hurm lycklig vissa blir gör mig glad.
Jag tycker det är en fin grej. men jag försöker bara se det ur olika perspektiv....

Många kirurger idag har förlorat sin etniska känsla man opererar så de inte ser naturligt ut längre och det är de jag inte förstår...
Låt oss ta bröst som är så vanligt jag förstår personer som opererar sig och jag har inget emot det. Jag tycker bara de fel av kirurgerna att operera dem så stora att de inte ser naturligt ut... Och jag förstår mig inte på tjejer som vill se ut som ett ideal som inte finns. Nu är det inne med små bröst... Ska alla ni tjejer ta ut era inlägg då???

Tjejer som opererar sig och sönderblonderar håret som igentligen är intelligenta och har sitt inre men ett så dåligt självförtroende vilket gör att de vill vara en killes trofe...

De tragiskt.
Men sen om tjejerna är beredda på det är det inte min sak att döma dem dock tcker jag det är tråkigt...
Alla människor har ett behov av att synas och få bekräftelse för vissa räcker det att få det av dem som verkligne bryr sig men andra tar till extrema saker viker ut sig och står stolt bredvid killarnas vip bord för att vara deras leksak...

Men skönhet är något viktigt alla bryr sig och tjejer som tycker de helt fel med kirurgi vill jag bara säga att ni bryr er också om erat utseende....

Klippa färga håret
sminka sig
fixa naglarna
kläderna du tar på dig...

Att operera sig kanske är att lägga sig under kniven och är ett stort steg
men om jag räknar ut hur mycket mitt hår och mina naglar kostar per år är det nästan som 2 bröst operarationer

Så att säga att det är dyrt och fel med kirurgi är ingen bra ursäkt...

Kirurgi är så mycket mer än något som skall jämnföras med pengar...

Det ett stort steg och de flesta borde verkligen tänka efter innan de genom går något som kirurgi ...

Och ta en riktig funderare... gör jag det för att jag vill eller för att samhällets ideal bild vill det, och vad gör jag om idealet förändras? Som de nu tex gjorts med bröst...

Tänk och var klok



Size zero


en sju åring som är normalviktig har size zero plus victoria beckham och nicole riche...

Varför vill man vara så trådsmal? Tycker dem verkligen det är fint.
I vintras när jag höll till i los angeles och kollade runt visste jag inte var jag skulle ta vägen. Ingen av tjejerna var större än storlek 2 högst 3...

De åt och åt men de hade sina trick för att få bort det. dem behöver vi inte skriva ut här. för jag tror att alla ni redan vet...
Iaf det var sjukt att se tjejer vara så...
men ok de är kändisar de skall vara udda, och att nicole går sönder bara man ser henne e ju inte riktigt sant...

Banta ner sig till zero... Hmm dubbelmoralen i vårat samhälle. vi säger att allt fler unga lider av anorexia och andra liknande sjukdomar men ändå står det i våra tidningar på löpsedlarna minst 3 gånger i veckan om hur man kan gå ner i vikt.
På tv pratar vi om fetma ochg hur det stiger för att barns kost inte är bra.
Tänker inte alla läkare på att först när de talar om att anorexia är stort å sedan om hur fet mat föräldrar nu ger sina barn.... ni ser ju ett samband.

Fast nu skall jag inte skylla det hela på läkare. Utan på alla i samhället på alla blivande kändisar som dödar sig för att bli så smala våga komma ut och se normal ut. det är fint med kurvor det tycker dem flesta.

Att vara en size zero är att vara storlek noll noll nada
med andra ord man är inget...

Inga kommentarer: