23 februari 2009

Självförtroende`???

Jag fick höra det roligaste i helgen, av en person som borde känna mig tillräckligt väl vid detta laget för att inte säga en sån sak...

"Tina vi måste göra något åt ditt självförtroende"

Anledningen: Min hårförlängning

Hmm...

Min fråga är har man dåligt självförtroende för att man är mån om sitt utseende?

Jag kan sägas det jag är lat jag orkar oftast inte bry mig om att sminka mig å sånt... dock vill jag se vårdad ut och gillar att göra saker med mitt utseende...

Håret: har aldrig haft långt hår ville prova på fick de i examenspresent.
Fransar: fyller ut dem, slipper använda mascara som många andra tjejer "måste" ha när dem lämnar hemmet.
Ögonen: Jag orkar inte sminka mig, sover dåligt tycker inte de fint med mörka ringar så jag har fått lite XX som hjälper...

Jag kommer använda mig av kirurgi om jag känner för de men de påverkar inte mitt självförtroende...

Jag älskar mig själv mer än något annat, och jag gör allt i min makt för att uppnå mina drömmar och leva det liv som jag tror passar mig.
om jag vill leka och se bra ut på den vägen så som jag tycker att jag ser bra ut är det min ensak.
Jag säger inte att människor har dåligt självförtroende för att dem sminkar sig eller fixar iordning sig på andra vis.

Jag förstår inte hur du kan säga en sådan sak och jag förstår inte hur ngn ens kan tro en sån sak om mig...
Tina som ibland säger saker då hon borde hålla käften till och med som alltid står på sig när det är värt det.

Hmm alla har vi olika bilder av människor, jag är bara glad att mina riktiga vänner och bekanta vet hur jag fungerar.

Just nu undrar jag hur en person som du kan säga en sådan sak som visar bättre än oss alla att du saknar ryggrad...
Lämna dem som en gång var dina närmaste för vad?
Men jag tror jag har det, tror alla vi tänker samma de har något på dig det är det som gör att du säger och är som du är...

En dag kommer de fram...

Allt är synd, synd att du gjort som du gjort, synd att de blev som de blev.
En gång i tiden gillade vi dig... alla prata gott om dig.

Men nu, nu är det inte ens ngn som vill titta åt ditt håll...

Hoppas du är nöjd...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt jäkla inlägg. Som vanligt. Men riktigt bra poäng där.

aveny.se/andrea