18 februari 2009

Därför stöttar jag Tina Ghasemi som fortsatt DO för MUF Stockholm

Helt sinnes detta trodde jag inte att jag skulle skriva för några år sedan, men men med tiden lär man känna varandra...

Jag kommer ihåg och jag kommer aldrig glömma då jag varit aktiv i muf göteborg ett tag och adam som tillhörde bohuslän dock så var han med på göteborgssaker med, berättade för mig om Tina, Tina nr1 eller 2 ( de olika dag för dag).

En tjej som han hade råkat sätta sig bredvid på bussen som slutade upp med att hon värvade honom gick hem till henne fika och tala sen iväg på muf aktivitet.

Varje gång jag blev presenterad för personer som hade hört om Tina, fick jag frågan; Är det du som är Tina?
Jag kan ju lova att på den tiden var jag sjukt nyfiken över vem fan denna brud var som så många talade om...
Sen träffades vi till slut, jag kan ju lätt säga att jag var rätt irriterad då... Orka vara så trevlig, orka vara så begåvad...

Efter att ha träffat tina ett tag blivit jämförd med henne så börja jag tänka orka, ett ännu större orka...

Men när jag väl lärde känna henne så förstod jag att hon orka, för de handla inte om ork utan hon är verkligen sån!

Att se en person som verkligen brinner för det hon sysslar med och visar det genom att alltid ha humöret på topp e sinnes. Men det 'är det som gör tina unik...

Jag fick höra detta " Tina saknar politisk begåvning helt och har bara kommit så här långt genom att vara en trevlig person"

Jag kan förstå hur hotade människor känner sig av tinas talang och därför väljer att sprida rykten och säga massor med falska saker om henne bara för att de själva ska få sin vilja igenom....
Jag tycker bara att de tragiskt och tråkigt med allt tina får höra.

Jag tror på Tina och jag tror på de medlemmarna som faktiskt är med och stöttar henne och den verksamheten hon och hennes styrelse byggt upp...

Jag tror på att Tina kan ursäkta KOMMER ATT göra något STORT med MUF Stockholm och att hon inte kommer nöja sig tills hon och hennes styrelse hela MUF Stockholm uppnår deras mål...


Tina du vet att du alltid kommer vara den andra tina, mitt hot men även min styrka och min utmaning.

De tre posetiva sakerna som sticker i folks ögon är:
Du är begåvad
Du är förstående
Du är sjukt trevlig

All lycka på stämman till dig och din styrelse

OCH JAG VET OCH HOPPAS ATT DU VERKLIGEN VET
Att trotts den tiden som gått så är du saknad och alltid välkommen tillbaka med öppna armar till MUF Göteborg/ Bohuslän...

Och vi vet alla att du tar hem det.
Den talang du har ska vi allt behålla och göra något bra utav!

Xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har egentligen ingen som helst aning om vem Tina är. Ändå avskyr jag henne!

tina sa...

varför...